Hoe maak je indruk op je baas


Wil je weten hoe je meer kunt verdienen zonder extra tijd aan je werk te besteden? Vragen om een bonus of promotie is geen gemakkelijke taak. Hier zijn enkele eenvoudige tips om indruk te maken op je baas en een betere werknemer te worden.
ruka na kravatě
1. Zie er druk uit
Of je nu in een saaie vergadering zit of al het werk voor vandaag hebt gedaan, laat je baas nooit zien dat je lui bent. De eerste regel om een goede werknemer te zijn is om te doen alsof je bovenop belangrijke taken zit.
2. Leer \’nee\’ te zeggen
Je kunt niet overal voor knikken. Collega\’s en leidinggevenden raken er snel aan gewend dat ze voor alles op jou kunnen rekenen. Vroeg of laat zullen je collega\’s en bazen proberen om een deel van hun werk aan jou over te dragen. Er is natuurlijk niets erger dan de deadlines van een project te overschrijden en je werk op te kroppen. Probeer je te concentreren op wat gedaan moet worden en wat nodig is. Laat niemand misbruik van je maken. Helpen met de kleine dingen kan je een teamspeler maken, maar je moet wel gedisciplineerd zijn.
3. Onderscheid je van het team
Als je indruk wilt maken op je baas, moet je goed herinnerd worden. Je kunt dit niet bereiken door alleen maar ijverig te werken. Je moet plezier maken tijdens de lunch, vergaderingen plannen na het werk, iets lekkers bakken of kopen voor iedereen – je verbeelding is de enige grens.
digitální projekt
4. Ontmoet je baas
Regelmatige ontmoetingen met je baas kunnen saai zijn en de meeste mensen zullen proberen ze te vermijden. Ze zijn echter ook een geweldige kans om je carrière te ontwikkelen. Je moet vergaderingen gebruiken om je manager op de hoogte te houden van je vooruitgang, om hulp te vragen, je carrièredoelen te bespreken en om elkaar beter te leren kennen.
Er zullen zeker momenten in je carrière zijn dat je meer tijd op het werk moet doorbrengen dan je zou willen. Maar dat zou niet de norm moeten zijn. Denk dus na over je leven buiten je werk en probeer niet meer tijd aan je werk op te offeren dan je echt nodig hebt.